Vrijdag 1-8 Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu Vrijdag 1-8 Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 1-8 Yangshuo

Door: Erik Timmermans

Blijf op de hoogte en volg Erik, Lieke, Libin en Yue

01 Augustus 2014 | China, Yangshuo

Vandaag is onze laatste dag al weer in The Giggling Tree. Ze zeggen wel eens "Time flys when you having fun." en dat geldt zeker voor deze plek. Een prachtige en vrij rustige omgeving. Leuke en gezellige mensen, lekker eten en leuke dingen in de omgeving om te doen. De periode dat wij er verblijven is wel heel warm geweest. De meeste dagen hebben we volop zon gehad, temperaturen van boven de 35 graden en eigenlijk geen spatje regen op het hele kleine buitje na toen we aankwamen (en dit terwijl het nu de regentijd is hier en we eigenlijk dagelijks regen zouden moeten hebben). Als we nog eens deze kant op gaan, dan komen we hier zeker voor een aantal dagen terug.
Vanmorgen hebben Lieke, onze meiden en nog 6 anderen uit het guesthouse een cursus Chinese waaier beschilderen gevolgd. Het was erg leuk. Iedereen heeft genoten en ook de resultaten mochten er stuk voor stuk zijn.
Vanmiddag hebben we voor het laatst in China van het zwembad kunnen genieten. Ons guesthouse in Beijing heeft geen zwembad helaas. De meiden hebben tot het laatste moment geprofiteerd van de tijd in het zwembad. Toen ze er uit moesten (we wilden toch ook Yangshuo nog even gezien hebbben) kwam er zowaar onweer opzetten. Parasols werden ingeklapt, kussentjes van de stoelen gehaald en paraplu's klaar gezet. Alles voorbarig want met een paar flitsen en donderslagen was het onweer voorbij.
Tussen het zwemmen en eten door nog snel even met de taxi naar Yangshuo. Dit is een drukke toeristische stad. De omgeving hier trekt veel toeristen aan vanwege het bamboe vlotje varen en de lichtshow. Het centrum heeft dan ook een aantal moderne winkels in de hoofdstraat en een echt toeristisch gedeelte met veel restaurantjes en winkeltjes. Toen wij er vanavond rond 18.00 uur waren begon het net heel druk te worden. Het was best leuk, maar als je 20 winkeltjes gezien hebt, dan heb je ze allemaal gezien.
Na het bezoek aan Tangshuo voor de laatste keer heerlijk gegeten in het guesthouse. Daarna was het tijd om de koffers weer in te pakken. Morgenvroeg haalt de bus (we hebben met 2 andere families die morgen met dezelfde vlucht als wij naar Beijing gaan een mini bus gehuurd) ons om 8.00 uur op om ons naar het vliegveld van Guilin te brengen. Om 11.30 uur vliegen we naar onze laatste bestemming Beijing. Hier blijven we tot volgende week vrijdag en dan komen we weer richting Nederland. Maar eerst nog even genieten van dit prachtige land !!

• 01 Augustus 2014 - 20:06

Ferial:

Wat heerlijk om al die prachtige verhalen te lezen. Ik kan er geen genoeg van krijgen