Donderdag 31-7 Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu Donderdag 31-7 Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu

Donderdag 31-7 Yangshuo

Door: Erik Timmermans

Blijf op de hoogte en volg Erik, Lieke, Libin en Yue

31 Juli 2014 | China, Yangshuo

Vanmorgen moesten we op tijd ontbijten, want om 10.00 uur begon de calligrafie cursus. 13 Chinese meiden en 1 Chinees jongetje kregen in het winkeltje naast het guesthouse een uurtje calligrafie, waarin ze hun eigen naam leerden schrijven. Het winkeltje ligt langs de doorgaande weg en zo veel Chinese kindjes met Nederlandse ouders er omheen betekent automatisch dat wij een attractie werden. De langs rijdende en fietsende chinezen stopten met enige regelmaat om foto's te maken of maakten in het voorbij fietsen "stiekum" foto's.
Na de calligrafie cursus is het tijd voor een interne verhuizing, want we moeten naar 2 andere kamers. De familiekamer die we graag wilden hebben was maar 4 dagen beschikbaar, dus gaan we voor de laatste 2 dagen naar 2 losse kamers.
Inmiddels is de temperatuur weer tot ruim boven de 30 graden gestegen en wordt het tijd om te gaan koelen in het zwembad. De meiden komen er af en toe heel even uit om iets te eten en te drinken, maar zijn vrij snel daarna weer in het water te vinden. Wij zelf lezen wat onder de bomen van het terras en nemen af en toe ook even een duik.
De meiden moeten vandaag vroeg het zwembad uit want we gaan vanavond naar de lichtshow in Yangshuo. De taxi pikt ons om 19.00 uur op, dus vroeg eten. Tijdens het eten zitten we bijna weg te smelten, want het is nog steeds bijna 35 graden.
De taxirit naar de lichtshow is als vanouds. Heel veel verkeer, veel getoeter ( als de claxon het niet meer doet, dan kun je volgens mij ook niet meer rijden) en wie de grootste auto heeft of het hardste doorduwt mag eerst. Er schijnen hier wel verkeersregels te zijn, alleen houdt niemand zich er aan.
De show wordt 2 keer per avond opgevoerd en er komen per show een paar duizend mensen op af. We hadden wisselende verhalen over de lichtshow gehoord van anderen die er naar toe waren geweest, maar wij vonden het geweldig. Er wordt een Chinees liefdesverhaal opgevoerd. Dit doen ze op een deel van de Li rivier met het Karst gebergte op de achtergrond. Deze bergen zijn ook deels verlicht tijdens de show. Er doen maar liefst 600 mensen aan mee. Een deel lopend over een soort van pontons en een ander deel op bamboe vlotjes. De Chinese muziek in combinatie met de lichteffecten is heel speciaal.
Na de show snel terug naar het guesthouse om op het terras nog even te kletsen en een biertje te drinken.

Morgenvroeg gaan de dames samen met 6 anderen Chinees schilderen om een waaier te maken. Daarna zal het waarschijnlijk zwemmen worden en misschien gaan we morgen eind van de middag nog even shoppen in Yangshuo, want daar zijn we nog niet geweest.