Vrijdag 25-7 Jingxi + Nanning - Reisverslag uit Nanning, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu Vrijdag 25-7 Jingxi + Nanning - Reisverslag uit Nanning, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25-7 Jingxi + Nanning

Door: Erik Timmermans

Blijf op de hoogte en volg Erik, Lieke, Libin en Yue

25 Juli 2014 | China, Nanning

Het nieuwe hotel was beter dan het ander hotel in Jingxi. De bedden waren in ieder geval niet keihard, dus hebben we redelijk goed kunnen slapen met ons viertjes op één kamer. Vandaag waren we snel klaar met het ontbijt, want het was bijna geheel in Chinese stijl. De meiden begonnen nog heel optimistisch met gebakken rijst, maar dat was toch ook eigenlijk geen ontbijt. De paar muffins en de watermeloen waren snel op, dus konden we ons opmaken voor de terugreis naar Nanning.
Onderweg naar Nanning stoppen we bij een canyon met een waterval van 188 meter hoog en 30 meter breed. We zouden hier volgens Hannah (gisteren schreef ik al dat tijd in China relatief lijkt) 1,5 uur nodig hebben, maar dat wordt in werkelijkheid 4 uur. De tijd is goed besteedt. Het is hier prachtig. Soms is het net of we door de jungle lopen. Tijdens de tocht komen o.a. een wandelende tak, een hele grote rups, wat salamanders en een hele grote giftige spin tegen. De terugweg door de canyon is door een grot. Niet echt de omgeving die Yue prettig vind, maar wel heel erg mooi. Als we bij de uitgang komen blijkt dat we of 1,5 km. terug moeten lopen naar de parkeerplaats waar ons busje staat of we kunnen buskaartjes kopen. We kiezen voor het laatste, maar dan de verrassing. De bus naar de parkeerplaats rijdt pas als de bus vol zit! Dat betekent wachten dus.
Vanaf de canyon is het nog ruim 4 uur rijden naar Nanning. Onderweg zien we heel veel rijstvelden en bananenplantages. Er wordt hard gewerkt in de rijstvelden (o.a. nog met runderen om te ploegen), want de oogsttijd van de rijst is begonnen. Met enige regelmaat moeten we onderweg afremmen voor de runderen die langs de weg lopen. Opeens moeten we remmen, want er steken apen over. Deze leven hier wel in de vrije natuur, maar op het punt waar we moeten remmen zit ook een park waar ze eten krijgen. Het zijn er echt veel en dus stoppen we om vanuit de auto (je weet niet wat ze doen als je uitstapt en ze kunnen hondsdolheid bij zich dragen) foto's te maken.
Aan het begin van de avond komen we aan in ons hotel in Nanning. Er blijken inmiddels meer buitenlanders te zijn (o.a. een Amerikaans gezin die ook op rootsreis zijn met hun Chinese meiden en Hannah kent hun nog, want ze heeft hun bij de beide adopties begeleid) en dus is de kans aanwezig dat we morgenvroeg internationaal ontbijt hebben. Kunnen we weer echt ontbijten.
Na het eten ga ik samen met Hannah kijken of de geldautomaat in Nanning wel werkt. Dat blijkt niet het geval. Gisteren lag het volgens de bank in Jingxi nog aan een niet uitgevoerde update van de geldautomaat, maar in Nanning werkt het ook niet. Er ontstaat even paniek, want we moeten nog 2 weken in China en dat is lastig zonder geld. Ik besluit met de bank in Nederland te bellen. Ja, het probleem is bekend en er is een oplossing. Sinds enkele dagen moet je een andere keuze maken bij de automaat. Het was handig geweest als hier via internet over was gecommuniceerd, maar het probleem is opgelost en we kunnen zonder kunst en vliegwerk onze reis voortzetten.

Morgen gaan we een dagje niets doen, want de afgelopen 2 weken zijn toch wel heel erg intensief geweest. Morgen wordt het zwemmen en shoppen ben ik bang.

Tot morgen !!

• 26 Juli 2014 - 10:05

Paula:

Weer veel mooie dingen gezien begrijp ik uit je verhaal. Als ik kon had ik een heerlijk vers bruin brood naar jullie toe laten komen als ontbijt maar helaas ik kan niet heksen. Hoop dat het vanochtend beter was en er weer wat meer op het menu stond wat wel door kan gaan als ontbijt....

Warme groet,
    Paula

• 26 Juli 2014 - 14:13

Maaike, Leo, Janneke En Maelé:

Wat een prachtige foto's :) Ik kan me voorstellen dat er even een rustdagje ingelast wordt. Hoewel shoppen ook intensief kan zijn hoor! ik vind het erg leuk om te lezen hoe jullie de reis beleven, zo te lezen voldoet de reis aan jullie verwachtingen.

nog heel veel plezier daar.