Donderdag 13-11 Mexico-City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu Donderdag 13-11 Mexico-City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu

Donderdag 13-11 Mexico-City

Door: Erik Timmermans

Blijf op de hoogte en volg Erik, Lieke, Libin en Yue

13 November 2014 | Mexico, Mexico-stad

Gisteren alles ingepakt en een extra handbagage gemaakt, want anders was de koffer te zwaar.
Vanmorgen ging de wekker om 6.00 uur, want we hadden om 7.30 uur afgesproken in Waalwijk om vandaar met z'n 3-en verder te rijden naar Schiphol. De koffer kon dicht gelukkig. De handbagage klaar gemaakt en de laatste zaken in huis geregeld, zodat de dames niet alles hoeven te doen. Ik ben er klaar voor en neem afscheid van Lieke en de kids. Toch wel moeilijk om op de verjaardag van Yue te vertrekken. Voor haar hebben we dan ook gisterenmiddag de verjaardag al een beetje gevierd en taart gegeten. Vanmiddag komen de opa's en oma's, dus zal ze zich waarschijnlijk toch wel jarig voelen. Na de laatste kussen en knuffels stap ik in richting Waalwijk. Mexico here we come!
De reis van Waalwijk naar Schiphol is een klein drama. Het is één grote file en we doen er dan ook bijna 2,5 uur (!!) over. Op Schiphol aangekomen blijkt mijn koffer toch nog te zwaar. Ik haal er 3 dingen uit en dat scheelt ineens 4 kilo. Toch wel hele zware schoenen en spijkerbroek ;-). Nu kan de koffer wel zonder problemen mee. Na de douane ontmoeten we de rest van de groep. Het is nog even wennen, want een deel kent elkaar (nog) niet. Dat zal de komende dagen zeker veranderen.
Voordat we naar onze gate gaan moeten we even wachten. Het blijkt dat Anneke van HomePlan net geland is uit Panama (ook een HomePlan bestemming) en dat ze een foto van onze groep wil maken. Na het maken van de foto gaan we richting vliegtuig. Het boarden verloopt voorspoedig. In het vliegtuig aangekomen krijgen we nog wat informatie over de bestemming. Het dorp waar we gaan bouwen, San Andrés Azumiatla, is niet al te groot (ruim 8800 inwoners) en is extreem arm. Het dorp ligt op zo'n 130 km van Mexico-City.
Na een lange, maar voorspoedige reis kwamen we om iets voor 17.00 uur in Mexico-City aan. Na aankomst werden we opgehaald door Techo en kwamen we in ons hotel vlakbij de luchthaven aan.
Morgenochtend moeten we om 5.00 uur (!!) ons bed uit om naar de bouwplaats te vertrekken. Dit zullen we gedurende de dagen die daarop volgen wel merken. We gaan het mee maken.