Maandag 28-7 Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu Maandag 28-7 Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu

Maandag 28-7 Yangshuo

Door: Erik Timmermans

Blijf op de hoogte en volg Erik, Lieke, Libin en Yue

28 Juli 2014 | China, Yangshuo

Vanmorgen voor het eerst in China uitgeslapen. Heerlijk!! Toen ik gisteren aan de eigenaar van het guesthouse vroeg hoe laat het ontbijt was, kreeg ik als antwoord "De hele dag. Dat bepalen jullie zelf." Dus vanmorgen geen gehaast om het ontbijt te halen. Het hele guesthouse was al druk bezig toen wij om 11.00 uur heerlijk op het terras, onder de parasol bij een graad of 27 gingen zitten ontbijten.
Daarna was het tijd om te gaan zwemmen. Ik met de meiden mee naar het zwembad en Lieke voor een korte wandeling om foto's te maken alleen op pad. Het is geen groot zwembad, maar groot genoeg om af te koelen, te ontspannen op een bedje onder een parasol en vriendinnetjes te maken.
Lunchen doen we hier op het terras. Keuze genoeg. Chinees eten, maar ook gewoon tostie's ham/kaas of hawaii. Daarbij vers vruchtensap of een yoghurtshake met fruit. Heerlijk!
De temperatuur loopt hier in de middag aardig op. Vanmiddag was het zeker 35 graden. Dus schaduw opzoeken om het verslag te schrijven, foto's uploaden en spelletjes spelen op de kamer met de airco aan. Alles kan, niets moet.
Ik ben eind van de middag, voor we opnieuw gingen zwemmen, nog even naar de toeristische attractie van hier gelopen. Je kunt hier met een bamboe vlot "raften" op de rivier. Het is er een drukte van belang. Bussen met chinezen, tig bamboe vlotjes en natuurlijk de verkopers met hun hoedjes en fruit. Van het parkeerterrein ook nog even de rijstvelden ingelopen en dan loop je zomaar de kans dat je bij het "zwembad" (in de rivier) van de lokale bevolking komt of dat je onkruid wiedende dames in de rijstvelden aantreft. Je krijgt dan het echte China te zien.
Vanavond hebben we naar het eten heerlijk adoptieverhalen uitgewisseld met andere adoptiegezinnen op het terras. Lekker weer, biertje en wijntje erbij. Wat willen we nog meer. De meiden zijn druk met hun vriendinnetjes en zijn maar moeilijk naar bed te krijgen.

Morgen staan we iets eerder op dan vandaag. Niet dat het moet, maar we willen morgen waarschijnlijk gaan raften op de rivier. Misschien hebben we morgen wel een nieuw spannend verhaal. Tot morgen !!

• 31 Juli 2014 - 17:51

Heinen:

Lieve mensen ,
    Hartelijk dank voor jullie uitgebreid reisverslag, we kunnen het niet dagelijks lezen bij gebrek aan functionerende WiFi, maar zo nu en dan lukt het
    Fijn te horen dat jullie ook leuke dingen meemaken en gesprekken met andere adoptieouders en zelfs met medemexico vangers.
    Wij maken het goed hetnet weer is prima, we nopen jullie in goede gezondheid terug te zien in Nederland
    Wij zijn nu in Friesland , Eernewoude, maar zakken langzamerhand af naar het zuiden.
    Erg veel liefs van ons voor jullie van ons.
    Ad en Martijntje