Maandag 14-7 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu Maandag 14-7 Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Erik, Lieke, Libin en Yue Timmermans - WaarBenJij.nu

Maandag 14-7 Shanghai

Door: Erik Timmermans

Blijf op de hoogte en volg Erik, Lieke, Libin en Yue

14 Juli 2014 | China, Sjanghai

Gisterenmorgen ging om 6 uur onze wekker. De handbagage ingepakt en om 7.30 uur vertrokken we richting Schiphol. Daar aangekomen verliep het inchecken snel en vertrok ons vliegtuigje (maar 85 stoelen) om 10.30 uur naar Kopenhagen, waar we ruim een uur later arriveerden. Yue vond het voor het vertrek nog wel eng, maar na het opstijgen was het alleen maar cool en gaaf. Toen kon het lange wachten beginnen, want de vlucht naar Shanghai zou pas om 18.30 uur vertrekken. Dat werd dus een hapje eten, koffie drinken, winkeltjes en spelen in het kinderland. Het wachten viel achteraf gezien nog wel mee en om 18.40 uur vertrok het vliegtuig richting Shanghai.
De vlucht verliep voorspoedig. Het vliegtuig was voornamelijk gevuld met chinezen. De meiden genoten van het avondeten (een soort van Zweedse balletjes van Ikea met aardappelpuree) en er werd wat geslapen. Dat laatste lukte bij de een wat beter dan bij de ander. om 10.45 uur landden we en zetten we niet veel later voet op Chinese bodem in de inmens grote aankomst hal van Pudong airport. Na de papierwinkel bij de douane techebben afgewerkt konden we onze koffers ophale en daarna op zoek naar onze contactpersoon Sophie. Sophie stond al te wachten en was erg blij ons weer te zien.
Toen met een busje richting ons hotel in harte Shanghai. Een rit van een uur door de ene helft van Shanghai (er wonen hier 24 miljoen !! mensen). Aangekomen bij ons hotel blijkt dat we vlak naast Yu Garden zitten. Een van de toeristische trekpleisters van Shanghai en het krioelt er dus ook van de mensen. Hier is in het hotel echter niet veel van te merken.
Na even gerust te hebben, zijn we in de namiddag samen met Sophie naar Yu Garden geweest. Dit is een grote Chinese tuin, midden in de stad en omgeven door hoogbouw en wolkenkrabbers die in aanbouw zijn. Prachtige combinatie. Na dit bezoek hebben we samen met Sophie natuurlijk chinees gegeten in een restaurant waar alleen maar chinezen zaten. Heerlijk gegeten en daarna nog even tussen de winkeltjes rondgesnuffeld en koffie gedronken bij Starbucks (ja ook hier aanwezig).
Morgen slapen we eerst wat uit en gaan dan samen met Sophie op sightseeing. Met de metro, want dat moet je hier ook meegemaakt hebben.

Veel leesplezier en misschien tot morgen.

• 14 Juli 2014 - 21:19

Familie Erdhuisen:

Super allemaal; we krijgen er zo weer zin in om naar China te gaan. Geven jullie Sophie een dikke knuffel van ons!

• 14 Juli 2014 - 23:28

Marisca Van Der Meulen:

Geniet heerlijk van deze indrukwekkende reis. Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. XXX
    Dikke kus van ons vijfjes

• 16 Juli 2014 - 19:42

Corinne:

Oke, fijn dat de reis tot zover voorspoedig is verlopen!En het vliegen! (Yue ;-)
    Liefs x